szöveg katt
Megbízhatatlan partnerek. 8 nap? Simán...
HA KERESKEDŐ VAGY:
CD hanganyag >> Ezt mindenképen halgazsd meg.
Hogyan „működik” a magyar vásárlógépezet?
FORRÁS:www.kasszasiker.hu
Tanulságos statisztika az elmúlt évtizedekből a kisboltok helyzetét vizsgálva
Sorra tűnnek el a Föld színéről a kisboltok…
… mert elpártolnak a vevők. Márpedig vevők nélkül egy kisbolt gyakorlatilag megírhatja a végrendeletét. (Már ha sok esetben egyáltalán volna mit az utókorra hagyni.) A Nielsen kutatásai alapján csak az utóbbi években évente 6-700 kisbolt szűnt meg létezni Magyarországon. Ez a szám pedig lássuk be, aggasztó.
De miért mennek el az emberek, akik eddig a kisboltokban hagyták pénzüket?
Évtizedekig élt az a felfogás, miszerint egy bolt sikere három tényezőtől függ:helyszín, helyszín, helyszín. Ez azonban ma már nem állja meg a helyét. A 0-50 m2 közötti kisboltok nem képesek olyan széles választékot, alacsony árszintet és akciókat kínálni, mint nagyobb versenytársaik. A nagy eladóterű láncok pedig szépen
terjeszkednek tovább. A hipermarketek, diszkontok és szupermarketek piaci vonzáskörzetébe tartozó hagyományos kis üzletek vevőköre így válaszút elé kerül, vagyis: az új, nagyot válassza, vagy a megszokott régit.
Hogy megértsük, mi alapján választanak a vásárlók, meg kell vizsgálnunk, hogyan gondolkoznak…
A Nielsen számos erre irányuló kutatást végzett az elmúlt években. Eredményei alapján, Magyarországon a megkérdezettek 87%-a tartja ma már elsődleges szempontnak, hogy a pénzéért jó értékhez jusson. Az európai átlagos mutató egyébként pontosan ekkora. Ezután következik a magas minőség és a bőséges választék, és csak a harmadik legfontosabb szempont egy bolt közelsége, könnyű
elérhetősége, negyedik pedig a kedvező parkolási lehetőség.
Érdekes eredmény az is, hogy a magyarok igényei a minőséget tekintve eltérnek a nemzetközi átlagtól. Mi ugyanis nem pusztán a márkákat, hanem a magas minőségű márkákat, termékeket keressük. Ezt az igényt általában a modern boltok tudják csak kielégíteni, nem a kis üzletek. De ha egy 50m2-nél kisebb bolt piaci vonzáskörzetében sok olyan fogyasztó él, aki elfogadja, sőt kedveli kínálatát, szolgáltatásait, akkor jók az üzlet esélyei, amikor a vevők boltot választanak.
Mint csillag az égen, annyi a bolt...
A magyar bolthálózat nagyon elaprózott. Egyszerűen sok az üzlet. Nálunk 10 ezer lakosra pl. 21,3 élelmiszerüzlet jut, míg Csehországban ugyanez a szám 17,8, Ausztriában 7,8 és Belgiumban 8,1. És ez csak élelmiszer. A legtöbb bolt az északkeleti régióban fekszik, és ez az a terület, ahol a legtöbben tönkre is mennek.
Ki, hol vásárol?
A magyar vásárlók hetente átlagosan 2-3 boltot látogatnak rendszeresen. Alapvetően a fiatalok a hiperbe, az idősek pedig a diszkontba járnak. A hipermarketekben az átlagosnál több a 25-34 éves, legalább érettségizett, családban élő fogyasztó. Ezzel szemben a diszkontokban a 35 évnél idősebb, egyedül vagy nagycsaládban élőket
lehet megfigyelni. Ahol a szinglik, és a kisméretű háztartások tagjai leginkább vásárolnak, az elsősorban a szupermarket.
A kutatások szerint az is megállapítható, hogy a magyar fogyasztók nagyon érzékenyek az árakra. Boltban járva a magyarok több mint egyharmada aktívan keresi a promóciókat. Kétharmaduk tudja azt is, mennyibe kerülnek az általuk rendszeresen vásárolt árucikkek. Ennek a mai árérzékeny társadalomnak a kisboltok nehezen vagy egyáltalán nem tudnak megfelelni. Másképp kell megfogni a vevőket. Az egyetlen megoldás, hogy ki kell tűnni a tömegből…
További nagyon hasznos oldalak.
www.sokprofit.hu
www.vevoletoltes.hu
www.globalpartner3.com
www.harisnya.hupont.hu
www.mlmuzlet.hupont.hu
www.befektetesi.hupont.hu
www.marketing-marketing.hupont.hu
További nagyon szép napot kivánok sok sikert.
Takács Imre
takacs.imre65@gmail.com
06-20-943-7178
"Mit teszel ma ami, holnap is számit?