Szöveg katt
Finanszirozási problémák. Fejlesztés? Az mi?
Rendhagyó „menedzserszűrés” egy városi
kisüzletben…
Forrás:www.kasszasiker.hu
Igen, ennek a boltnak a célcsoportját tipikusan a menedzserek képezik. Luxus kategória, prémium kellékek. A nemesfém nyakkendőtűtől a bőrkötésű határidőnaplón át egészen az elegáns öltözékig. Ez a viszonylag szűk, városi piac bizony már el van kényeztetve. Nem kell épp nagyítóval keresni a konkurenciát.
Prémium termékek lévén, az árrés is egy viszonylagos prémium kategóriában mozog. A szezon végi leértékelésekre jellemző 50-60%-os kedvezményekre azonban, egy idő után rákapott az élelmesebb réteg az ún. kivárási technikával. Az áru nagy többsége kezdett szinte csak a kiárusítás során fogyni, amikor az árrés már korántsem volt olyan zsíros, sőt már veszteséget is generált. A luxuscikkek pedig többé nem lettek azok, mert az akciók alatt szinte bárki hozzájuthatott a termékekhez. Így a komolyabb vevők már nemcsak, hogy nem érezték különlegesnek magukat attól, ha megveszik a drága termékeket, de csalódottak is lettek, hogy amiért ők korábban kiadták a sok pénzt, az most pont
feleannyiba kerül. A kivárós vevők pedig nyilvánvalóan nem váltak törzsvásárlóvá. Gyakorlatilag csak sok munkát generáltak és szinte nulla hasznot.
Ez volt az a pont, amikor égetővé vált a helyzetelemzés…
Rá kellett jönni, hogy ez így teljesen értelmetlen. Megnéztük a piacot, és ugyanez a tendencia mutatkozott a ruhaüzletekben is. Kitaláltuk, hogy CSINÁLJUK MÁSKÉPP, NEM ÚGY MINT A TÖBBI.
De mégis, hogyan… ?
Egész évre előre összeállítottunk egy marketingtervet, ami tartalmazta, hogy az év során mivel hívjuk be a vevőket folyamatosan - és nem csak évente egyszer.
Készítettünk egy szezonális tervet a ruhákra. A 4 nagy szezonra összeállítottunk egy promóciót, de úgy, hogy a sima árakciót kerültük. Az üzlet meg is valósította, és nagyon jól működött. Nézzük a promóciókat:
· Decemberben, aki náluk vásárolt, az kapott egy kupont, amit feb.28-ig tudott levásárolni. A kupon 5000 Ft-ot ért 20.000 Ft-os vásárlás után. A vevők imádták, mert úgy érezték, hogy a zsebükben lapul 5000 Ft ingyen. Természetesen ez nagyon jót tett az év eleji pangásnak is. És persze decemberben nagyon sok olyan vevő volt, aki csak akkor 1-szer ment volna vásárolni, így elkezdték a vásárló ún. visszahívását.
· Mivel a vevőréteg szereti a luxust a következő esemény is nagyon népszerű volt: Aki ebben a 2 hétben vásárol, az nyerhet egy Cabriót egy hétvégére. Ráadásul a nyereményszelvényen úgy kérték el az adatokat, hogy ha megadta a felesége/párja adatait is, akkor küldtek neki egy meglepetés desszertet. Sőt, a feleségnek is kiküldtek egy levelet, hogy ha megadja a párja névnapját, születésnapját vagy a házassági évfordulót, akkor előtte kedvezménnyel vásárolhat, sőt értesítik róla.
· Az üzlet szétbontotta a termékköröket, és év közepén csinált egy nagy táska heteket. 3 hétig lehetett nagyon exkluzív táskákat venni úgy, hogy hozzá adtak egy saját névre nyomott, bőr pénztárcát és irattárcát - a termékek értéke az eredeti termék közel 15-20% volt. A kedvezmény csak a fele, az év végi kiárusításnak, viszont gyakorlatilag ugyanannyi forgalmat generált, csak épp dupla annyi árréssel. Nagyszerű, igaz? És persze a vevő nagyon boldog volt a személyre szóló dolgaival, ráadásul megmaradt a termék presztízsértéke, azaz nem tudott megvenni egy ilyen táskát "bárki" a városban.
· Bevezettek egy törzsvásárolói rendszert, ahol követték a vásárlások értékét, és különböző értékhatárokat húztak. Ha pl. egy vevő elérte a 100.000 Ft-ot, akkor kapott egy 10.000 Ft-os kupont, amit levásárolhatott a következő hónapban. Ez azért működött jól, mert ezt a 10.000 Ft-ot, mint ajándék fogták fel, és mindig olyanra költötték, amire amúgy sajnálták volna a pénzt. Arról nem is beszélve, hogy mindig többet költöttek, mint 10.000 Ft, így az egy főre eső forgalom is szépen nőtt.
· És a kommunikáció… Ha a vevő már közel járt a 100.000 Ft-hoz akkor automatikusan ment neki a levél, hogy jöjjön, költsön még egy kicsit, mert mindjárt kezében van az ajándék. Ha pedig elérte a 200.000 Ft-ot, akkor kapott egy 2 főre szóló thai masszást és egyéb kényeztetést (kb. 18.000 Ft értékben). Ez pedig már igazi élmény, amivel az üzlet belépett a szeretem kategóriába, vagyis a vevő érezte, hogy itt foglalkoznak vele, értékelik, és tudják, mire van szüksége.
Hol tart most ez a menedzser üzlet a nagy „szűrés” után?
Még sok apró és nagyobb ötlet töltötte meg a naptárat. Az eredmény pedig, hogy nem kellett nagy szezonvégi leértékeléseket tartani, mert a termékek folyamatosan fogytak, és mindenki elégedett maradt. A vevők élvezték a személyes törődést, a személyes kapcsolattartást és az egész éven keresztüli kedvezményeket, extrákat. Szerették, hogy megmaradt az ő elit körük, és ezért még szívesebben jöttek, és
vásároltak az üzletben.
Mi a tanulság?
Tedd élménnyé a vásárlást vevőid számára, és felejtsd el a szimpla
százalékos akciókat! Éreztesd velük, hogy csakis ők fontosak Számodra, és találj ki egy olyan akciót, ahol megtisztelve, megajándékozva érezhetik magukat, nem pedig úgy, mintha egy márkás ruha helyett a használtruhák között kellene keresgélniük
További nagyon hasznos oldalak.
www.sokprofit.hu
www.vevoletoltes.hu
www.globalpartner3.com
www.harisnya.hupont.hu
www.mlmuzlet.hupont.hu
www.befektetesi.hupont.hu
www.marketing-marketing.hupont.hu
További nagyon szép napot kivánok sok sikert.
Takács Imre
takacs.imre65@gmail.com
06-20-943-7178
"Mit teszel ma ami, holnap is számit?