Egy kis ruhaüzlet vis major helyzetben és a kockás füzet, mint megmentő…
Forrás:www.kasszasiker.hu
Igen, tudjuk, hogy nincs kockás füzet, csak négyzetrácsos (ezt majdnem minden matektanár elmondta már az iskolában), de ha meglátod, milyen szerepet tölt be ez a tárgy a mai esettanulmányunkban, rájössz, hogy ez a legkisebb dolog, ami most számít. A történet rövid lesz, de annál meghökkentőbb.
Kaposváron járunk. Egy helyi butik a viszonylag drága ruháit árulja a helyi,
viszonylag szegény közönségnek. Míg a többi üzlet hol jobban, hol kevésbé jobban működött, ez a butik szépen, kiszámíthatóan prosperált. Míg egyszer csak nem várt esemény következett be…
Csőtörés!
Teljesen szétázott az üzlet. Az egész árukészletet ki kellett volna tenni a boltból, mert nem lehetett bent maradni az üzletben. Ám a tulajdonos nem így cselekedett.
A hölgynek volt 1 db kockás füzete, ahova minden vevőjéről felírt mindent. Vagyis tudta, hogy milyen a mérete, milyen színeket szeret, milyen fajta ruha áll jól rajta stb.
Olyan részletes vevőlistával rendelkezett, mint egy nagy, profi szoftver.
Amikor forgalmat akart generálni, akkor nem általános reklámokat készített, hanem személyre szólóan üzent a vevőknek. Például így: „Drága Julcsi, most érkezett egy zöld sárga nadrágkosztüm 44-es méretben. Tökéletes ahhoz a blúzhoz, amit múltkor vettél. Tudod, a kis zöld pöttyös. Gyere be, és nézd meg!” És Julcsi bizony bement, ahogy a többi hölgy is, akinek hasonló üzenete érkezett. Na, de visszatérve a csőtörésre…
Mi lett az áruval?
Amikor az üzlet beázott, a hölgy elővette a kockás füzetét, vagyis a profi adathalmazt. Írt a vevőinek, hogy beáztunk, itt a lehetőség, hogy a kedvenc ruháikat 20%-kal olcsóbban megvegyék stb.
Nos, pusztán 4 nap alatt eladta az árukészlet 2/3-át, csupán 20%
kedvezménnyel…
Mi a tanulság?
Felbecsülhetetlen érték egy jó vevőlista. Vezess adatbázist! Felejtsd el, hogy mindez drága. Mint látod, nem kell hozzá más, mint hogy figyelj oda vevőidre, ragadj papírt és ceruzát, és gyűjtsd szorgalmasan az adatokat és az infókat. Gondolj csak bele, a multikkal szemben óriási előny, hogy Te nevén szólíthatod a vevőidet, amivel máris közelebb kerülsz hozzájuk. És még egy tanulság mára: Igyekezz a negatív dolgokból is előnyt kovácsolni.
További nagyon hasznos oldalak.
www.sokprofit.hu
www.vevoletoltes.hu
www.harisnya.hupont.hu
www.mlmuzlet.hupont.hu
www.befektetesi.hupont.hu
www.marketing-marketing.hupont.hu
További nagyon szép napot kivánok sok sikert.
Takács Imre
takacs.imre65@gmail.com
06-20-943-7178
"Mit teszel ma ami, holnap is számit?