szöveg katt
Pokoli árharc. 100 ezer alatt notebook!
Tanulj mások esetéből!
Forrás:www.kasszasiker.hu
Máris itt van az első esettanulmány, ami egy kis élelmiszerüzletről szól. És – bár könnyen lehet, hogy nem a Te üzleted portékáját kínálja –, azért félre ne dobd, hiszen nagyon sokat tanulhatsz belőle.
Miért mondjuk ezt? Mert nem csak tele van máshol is alkalmazható ötletekkel, vevőszerző trükkökkel, de azt a kemény magyar valóságot mutatja be egy egészen új szemszögből, amiben a Te üzletednek is boldogulnia kell nap mint nap.
Mire ne számíts? Üres nyafogásra és mások hibáztatására. A Kasszasiker egyik alapelve ugyanis, hogy nem a problémák gyártására, hanem azok felismerésére, kielemzésére és megoldására helyezi a hangsúlyt.
Tanulj hát mások hibáiból, sikereiből!
Hasznos olvasást kívánunk hozzá!
Egy kis, budaörsi élelmiszerbolt tanulságos és
igaz története a multikkal…
Kezdjük mindjárt az elején, hiszen jó tudni, ki, honnan indult. Első
esettanulmányunk főszereplője egy helyi kisboltos, aki Budapest mellett, Budaörsön üzemeltetett egy kis élelmiszerüzletet.
Az első időkben naponta 2-300 vásárló is megfordult nála. Jól is ment az üzlet. Egészen addig, amíg a város egyre nagyobb nem lett, és el nem lepték a multik a környéket. Egyértelmű volt, hogy ebben az árversenyben ő labdába sem rúghat.
Be is következett a zuhanás. Az egy főre eső vásárlás óriásit esett, mivel mindenki a hiperekben vette meg a tartós élelmiszereket. Ha hasonlattal kellene élnem, pontosan olyan volt ez, mint a tőzsdének 2001. szept. 11.
Mivel régen a tej 2 napig volt friss, min. 2 naponta mentek boltba az emberek. De most, hogy az otthoni spájzban sorakoztak a kockatejek, csak akkor jöttek az üzletbe a vásárlók, ha elfelejtettek valami apróságot, és akkor csak is azt az egy dolgot vették meg, amiért bementek. Sokszor csak a cigarettát, ami - jól tudjuk - fix áras, így a
kisboltnak ettől nem ment jobban.
Közeledett a csőd…
Siránkozás helyett azonban a tulajdonos megkeresett bennünket. Ekkor léptünk
közbe a Kasszasiker-stratégiával.
Az első és legfontosabb lépés volt, hogy helyzetelemzést végeztünk. Meg kellett keresni, hol vannak a lehetőségek. Nézzük együtt…
· Budaörs egy „alvó” város, azaz a bp-i munkahelyről hazaérkező dolgozók még beugranak a kisboltba valamiért, ha kell a vacsorához. Ez jogos, hiszen ezért már fáradtak kimenni a nagy üzletbe a napi strázsa és a közlekedési káosz után.
· Nagyon jól megy az üzlet az ünnepnapokon, mióta a multikat nem mernek kinyitni.
· Elég sok a helyi, környékbéli vevő, de nagyon keveset költenek.
· Egyes termékek ára annyival magasabb, mint a nagyoknál, hogy egyáltalán nem fogy - főleg a vegyi áru (mindenki a gazdaságos, multi pakkokat veszi, amiből bespájzol pár hónapra)
Minderre kellett egy jól működő és azonnali megoldáshalmaz…
· Vacsora kell a népnek? Akkor legyen friss és vonzó! Az ipari
tendenciával szemben a kisbolt a friss pékárut du. 5-re rendelte, így az összes többi kisbolttal szemben azonnal nyert ügye lett. Előtérbe helyezte tehát a vacsoraasztalra való kínálatot. Vagyis, ha már beugrott valaki a friss pékáruért, akkor biztos, hogy még megkívánt valamit, és vett mellé pl. friss zöldséget, sajtot stb. Az egy főre eső forgalom azonnal nőtt 25%-kal.
· Átnéztük a bolt választékát és a tulajdonos a következőt tette:
minden vegyi áruból max. 2 félét tartott egy márkás középáras és egy beugró árasat. Így kielégítette a környék márkahű vevőit és az árérzékeny vevőit is. És mégsem állt a pénze a hatalmas, nem mozduló árukészletben. Felszabadult némi hely is polcokon, hogy a keresett áru szem előtt lehessen.
· Az ünnepnapok előnyét pedig kihasználta marketing
kommunikációra. Hiszen ezek voltak azok a napok, amikor olyanok is
"beestek" az üzletbe, akik eddig még sosem. Nekik egy szórólapon keresztül elmondta, hogy itt minden du. 5-re érkezik a friss pékáru, a friss zöldség. És azt is, hogy itt nincs sor, mint a nagyoknál, vagyis 10 perc alatt végez a hosszú nap után, és a finom vacsival már otthon is van. És mi lett az eredmény? Egyegy ilyen ünnepnap után mindig több lett a vevője. Visszajöttek az emberek, méghozzá beszerezni a friss vacsorát.
· És mi lett a helyi, naponta beugró vevőkkel? Megjutalmazta őket egy
törzsvásárlói kártyával. Egy egyszerű, nem túl bonyolult rendszerű kártyával, amivel bizonyos vásárlás / hó után a vevő kedvezményt kapott. Így sokkal bátrabban és szívesebben vásároltak, azaz nőt az egy főre eső forgalom is.
És mi van azóta a kis budaörsi bolttal?
Ma már több üzlet bezárt a környéken, de ez a kisbolt virágzik, hiszen ide járnak az emberek…
Mi a tanulság?
Nézd meg, mit nem szeretnek a vevők a konkurenciádban! Legyél Te az, aki megadod számukra azt a pluszt, amire vágynak. Ahogy ez a kisbolt is tette, amikor du. 5-re rendelte a friss árut, vagy kinyitott ünnepnapokon is. Teríts vevőid elé könnyű megoldást a problémáikra. Szeretni fogják, hidd el!
További nagyon hasznos oldalak.
www.sokprofit.hu
www.vevoletoltes.hu
www.globalpartner3.com
www.harisnya.hupont.hu
www.mlmuzlet.hupont.hu
www.befektetesi.hupont.hu
www.marketing-marketing.hupont.hu
További nagyon szép napot kivánok sok sikert.
Takács Imre
takacs.imre65@gmail.com
06-20-943-7178
"Mit teszel ma ami, holnap is számit?