Dobj be egy téglát a kisboltba és szedd darabokra!
Forrás:www.kasszasiker.hu
Van az a mondás, hogy „Segíts magadon, Isten is megsegít!” De most azt mondjuk, néha kifejezetten jól jön, ha embertársaidat is segítségül hívod. Méghozzá egy kívülállót. Mindjárt leírjuk, miért fontos mindez…
Az egyik marketingtréningünkön, ahol több cég is részt vesz, egy alkalommal éppen arról volt szó, mennyire fontos, hogy az üzletben a folyamatok ne csak kitalálva, hanem leírva is legyenek, hogy az alkalmazottak folyamatos tréninget kapjanak, és hogy mekkora jelentősége van az ún. titkos vásárlásnak.
Mivel a tréning 9 alkalmas, az üzlettulajdonosok elég jól megismerik egymás cégeit, így pontosan tudják, ki, hol, mivel foglalkozik. Ennek köszönhetően az alábbi eset történt…
Csak hazafelé indult az egyik résztvevő…
… és épp a tréningen résztvevő másik üzlettulajdonos boltja előtt ment el a kocsijával. Gondolt egy nagyot, megállt és bement az üzletbe.
Állt és várt. Eltelt 2 perc, eltelt 4 perc és még a 6. percben sem szólította meg senki. Közben levert egy-két eszközt, hátha valaki hajlandó „életjelet” adni magáról, de nem. És persze nem azért nem jöttek oda az eladók, mert annyira el voltak foglalva a sok vevővel...
Mikor elmondta ezeket az élményeket az üzlet tulajdonosának, Ő teljesen elképedt. Azt hitte, hogy a gyenge forgalom csak a recesszió, reklámok stb. kérdése, pedig az üzletben kellett volna keresni a bajt.
Visszanézte a biztonsági rendszer ki és bekapcsolásának az adatait…
…és rá kellett jönnie, hogy mikor ő szabadságon volt, az alkalmazottak sokszor 1 órával előbb bezárták az üzletet. Azóta kamerákat szerelt fel, leírta hogy mik az elvárások, motivációs rendszereket vezetett be. Így már mindenki tudja, hogy mi a dolga, és azt is tudják, hogy az ellenőrzés mellett jutalom is jár a jó munkáért. A forgalom több mint 10%-kal nőtt a belső rend kialakítása után.
Mi a tanulság?
Keríts egy embert, aki az alkalmazottaid számára ismeretlen és vesd be
téglaként! Kérd meg, hogy legyen aktív. Ne csak egyszerűen álljon a bolt közepén,várva, hogy valaki megszólítja, mert ezzel még nem vizsgáztak jól az eladóid. Legyen egy kicsit bonyolultabb az ügy. Akár reklamálhat is, vagy kérjen egy árut, ami a raktár legbelső sarkában, vagy a kirakatban van. Teszteljen nyugodtan. Te pedig levonhatod a tanulságot, hogy a kiszolgálás segíti, vagy gátolja üzleted sikerét. Ha gátolja, tégy ellene és motiváld a dolgozókat!
www.sokprofit.hu
www.vevoletoltes.hu
www.harisnya.hupont.hu
www.mlmuzlet.hupont.hu
www.befektetesi.hupont.hu
www.marketing-marketing.hupont.hu
További nagyon szép napot kivánok sok sikert.
Takács Imre
takacs.imre65@gmail.com
06-20-943-7178
"Mit teszel ma ami, holnap is számit?